Essentiele Meditatie Tips Voor Beginners

Het leren hoe je mediteert kan aan het begin een ontmoedigende taak lijken. Hoe kun je namelijk makkelijk iets leren dat over de afgelopen duizenden jaren ontwikkeld is? Maak je geen zorgen. Het is gemakkelijk. Echter, voordat je op weg gaat met je eigen meditatiereis, zijn hier een paar dingen om in je achterhoofd te houden. Meditatie is een kunst die je leven dramatisch kan veranderen.  Benader het daarom met deze kennis vooraan in je gedachten.

 

Ten eerste is het belangrijk dat jij, een beginner in de meditatie, toegeeft dat je niets weet over meditatie. Meditatie is iets dat vele mensen doen zonder het door te hebben. Het kan iets simpels zijn zoals jezelf forceren om langzaam adem te halen in stress- en angstvolle momenten. Het kan ook iets heel natuurlijks voor mensen zijn, zoals bidden. Ademhalingsoefeningen, de zoektocht naar spirituele verlichting, de herhalingen van gebeden en yoga zijn allemaal vormen van meditatie. De soorten meditatie zijn verschillend. Terwijl één bepaalde soort meditatie wellicht niet voor je werkt, zal er zeker een soort zijn dat wel werkt. Neem je tijd en onderzoek verschillende types van meditatie. Uiteindelijk zul je drie of vier soorten kiezen, en ze mengen tot een vorm speciaal voor jou. Door meditatie te benaderen met het besef dat je niets weet, zal je kunnen helpen om een pad te vinden die het beste past bij jouw behoeftes en levensstijl.

 

Wanneer je je meditaties als beginner kiest, begin dan klein. Kies iets dat je met gemak elke dag kunt doen. Wanneer je voortgang boekt, kun je meer soorten meditaties aan je dagelijkse routine toevoegen. De gewoonte van meditatie moet echter eerst gevormd worden. Meditatie is alleen succesvol als je het dagelijks bijhoudt. Terwijl het geen kwaad kan als je het een dag hier of daar mist, zal het nooit ontwikkelen van de gewoonte en levensstijl van meditatie dat wel doen.

 

Wanneer je je meditaties selecteert, zijn er een aantal hoofpunten die je in gedachten kan houden als beginner. Ten eerste moet meditatie nooit pijn doen. Als je pijn of ongemak veroorzaakt, dan doe je waarschijnlijk je meditatie onjuist. Het idee achter meditatie is om je lichaam te ontspannen en het metafysische te achtervolgen. Pijn is direct in tegenstrijd daarmee. Ten tweede moet je mentaal op je gemak voelen met je meditaties. Als je niet een religieus iemand bent, kun je meditatie zonder religie doen. Dit zal er voor zorgen dat je de meditatie naar keuze ten volste kunt nastreven.

 

Vitaminen die helpen om de gezondheid en het geheugenvermogen van jouw hersenen te verbeteren

We weten allemaal dat het geheugen afneemt of verslechterd naarmate het ouder wordt en na je 30e jaar wordt de kans op geheugenverlies groter. Om je brein en zijn vitale functies op een optimaal niveau te houden, moet je je overgeven aan verschillende mentale activiteiten.

Naast dat je je geest actief houdt met hersenoefeningen/hersenspellen is het ook essentieel om je dieet aan te vullen met een goede hoeveelheid vitamines en voedingsstoffen en vooral de inname van vitamines om het geheugen te verbeteren, kan een groot verschil maken voor de gezondheid van je hersenen en ook voor je professionele, sociale en persoonlijke leven. Er zijn nogal wat vitamines die efficiënt zijn om het geheugen te verbeteren en je opmerkelijke resultaten zullen geven.

 

Vitamine B is vermoedelijk de meest effectieve van alle vitamines om het geheugen te verbeteren. Het vitamine B-complex heeft geweldige resultaten opgeleverd bij het voorkomen van geheugengerelateerde ziekten zoals dementie en Alzheimer.

Hoewel het de ziekten niet geneest, kan de inname van deze vitamine wel voor een grote verbetering bij patiënten die lijden aan dementie zorgen. Het tekort aan vitamine B6, B12 en folaten kan leiden tot geheugenverlies, verwardheid, depressie en stemmingswisselingen.

 

Vitamine E is de essentiële antioxidant, die in alle weefsels wordt aangetroffen en een laag niveau van of een tekort aan vitamine E kan verschillende neurologische aandoeningen veroorzaken. Dus, een voldoende hoeveelheid vitamine E helpt om het geheugen te doen herleven en voorkomt dat je last krijgt van geheugen gerelateerde stoornissen.

 

Co-enzym Q10 helpt bij het beschermen van de hersenen tegen vrije radicalen en het staat algemeen bekend om zijn efficiëntie bij het behandelen van verschillende mentale aandoeningen.

 

Omega-3 vetzuren of EPA-DHA zijn vanwege hun ontstekingsremmende eigenschappen populair en het is zeer essentieel voor de hersenen om normaal te kunnen functioneren en het voorkomt ook de ontwikkeling van psychische aandoeningen zoals dementie en de ziekte van Alzheimer.

 

Alfa-liponzuur is een effectieve antioxidant en het helpt bij het handhaven van hoge niveaus van bloedglucose en het bevordert de insulineactiviteit. Wat nog belangrijker is, het verbetert ook het geheugen.

 

Afgezien van deze vitamines om het geheugen te verbeteren, zijn er ook kruidenoplossingen om jouw geheugen te verbeteren. Kruiden zoals Ginkgo Biloba, adaptogene kruiden en carotenoïden zijn ook nuttig bij het verbeteren van het geheugen.

Denk hier eens over na…

Wat gebeurt er als je gezond en voedzaam voedsel blijft eten en je lichaam niet traint? Dan gaat het achteruit, toch?

Hetzelfde geldt voor de hersenen!

 

Van de makers van Blokpil, het enige wat je nodig hebt als je op zoek bent naar een concentratiepil.